Voor een Greenport als Westland is bereikbaarheid uitermate belangrijk. De laatste decennia is vooral geïnvesteerd in het faciliteren van het autoverkeer. Ondertussen zijn de verbindingen per openbaar vervoer nog steeds niet optimaal. Om met het ov van Naaldwijk in de centra van Rotterdam, Delft of Den Haag te komen ben je lang onderweg. Dat is vervelend voor mensen die hier wonen. Maar het maakt het ook voor bedrijven in Westland moeilijk om aan gekwalificeerd personeel te komen. Goede ov-verbindingen met Den Haag Centraal, Rijswijk, Delft en Rotterdam Centraal staan daarom hoog op de verlanglijst van Gemeente Westland.
Zo’n goede verbinding komt er alleen als hier veel mensen wonen én werken en die met het ov van en naar Westland willen reizen. Biedt de ruimte die vrijkomt in het Floragebied een kans om dat versneld te realiseren? Hoe maken we een goede openbaarvervoer-verbinding van en naar het Westland en specifiek het Floragebied kansrijk? Wat is ervoor nodig om zo veel mogelijk Westlanders te verleiden met het openbaar vervoer te gaan? Hoe kunnen we de bereikbaarheid met allerlei vervoersmiddelen verbeteren? Welke ideeën heeft u als het gaat om bereikbaarheid?
Op deze pagina vindt u de ideeën die zijn ingediend rondom Thema Bereikbaarheid. U kunt een reactie achterlaten bij elk idee. Ook kunt u met de sterren onder een idee aangeven in hoeverre u een idee waardeert.
Na het accepteren van de cookies, kunt u hieronder de themavideo van 'Bereikbaarheid' bekijken via Youtube:
Flora is nooit bedoeld voor woningbouw. Dat betekent dat er geen voorzieningen zijn, en de omliggende kernen net te ver of met een omweg bereikbaar. Lees meer over Verbinding met omliggende kernen
Op deze locatie centralisatie van pakketdiensten en levering door het Westland met klleine schone voertuigen met iedere buurt maximaal 1 x per dag levering. Tevens pick-up point 24/7 als daar behoefte aan is. Lees meer over Hub voor pakketdiensten
Herkomst- en bestemming-locaties in zowel het Westland, als Den Haag, Rotterdam en wellicht ook Delft etc. zijn diffuus. Een HOV-lijn gaat niet helpen als je moet overstappen, daarvoor zijn de afstanden ook net te kort. Misschien beter inzetten op betere fietsverbindingen. Lees meer over Nadenken over haalbaarheid OV
OM met de trein te gaan, moet je eerst naar een bushalte (per fiets), dan met de bus, mogelijk nog een keer overstappen en dan ben je op een NS-station. Wil je snelle verbinding naar Leiden, A'dam, Utrecht, Antwerp, dan een hyperloop vanaf hier naar een NS Intercitystation Lees meer over Snelle aantakking op hoofdspoornet
De roep om OV is makkelijk omdat de gemeente er zelf niet voor hoeft te betalen, maar is wel levensduur. Florahollland wordt nooit compact genoeg voor intens OV. Lees meer over OV is voor wonen hier, werken in Den Haag/Roterdam
Behalve toegang tot het gebied per auto en (brom)fiets, zou ik aanraden om de buslijnen goed te laten aansluiten op het bestaande ov. Treinstation Rijswijk, Den Haag, metrostation Maassluis, Station Delft. Hier zouden rechtstreekse bussen naartoe moeten. Lees meer over Aansluiting op het ov
De bijdrage van de eventuele nieuwe bestemmingen op het Floraterrein is niet voldoende om een HOV-verbinding te kunnen onderbouwen. Het OV kan inderdaad beter, maar dat is geen excuus om het huidige OV niet te gebruiken. Ik zie kantoren met volle parkeerterreinen bij een goede bushalte. Lees meer over HOV niet koppelen aan Floraterrein
Alle reacties op dit platform zijn welkom. Wel vragen we u om u aan onze huisregels te houden, zodat het voor iedereen een prettige omgeving blijft.
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.